3 Sekrety NOWEGO Jednominutowego Menedżera

29 maja nakładem wydawnictwa MT Biznes ukazała się książka „Nowy Jednominutowy Menedżer”, oparta na klasyku literatury biznesowej z 1982 roku, autorstwa Kena Blancharda i Spencera Johnsona.

Autorzy, świadomi ogromu zmian, jakie zaszły od momentu wydania bestsellerowego „Jednominutowego Menedżera”, postanowili napisać książkę, która byłaby aktualnym podręcznikiem dla kolejnego pokolenia liderów. Jak wyjaśnia Ken Blanchard „Kiedy na początku lat 80. na rynku pojawiła się książka Jednominutowy Menedżer, przywództwo w przedsiębiorstwach sprowadzało się do zasady ‚rozkazuj i kontroluj’. Jednominutowy Menedżer dowodził. Wyznaczał cele. Decydował, kogo należy pochwalić. Komu udzielić reprymendy. Dziś przywódca jest bardziej z boku. W Nowym Jednominutowym Menedżerze przywództwo jest o wiele bardziej partnerskie”. Najważniejszymi elementami książki, mającej formę przyjemnej w odbiorze przypowieści, są trzy Jednominutowe Sekrety, które decydują o sukcesie.

Pierwszy sekret: Jednominutowe cele
Jak twierdzi Blanchard – „Zarządzanie wydajnością ludzką składa się z trzech elementów – planowania, coachingu i oceny. W wielu organizacjach menedżerowie cały swój czas poświęcają na ocenę. Jeśli ludziom określa się jakieś cele, to robi się to na początku roku, a później odkłada się to do akt. W Nowym Jednominutowym Menedżerze mówimy, że to złe podejście: cele muszą być na pierwszym miejscu i w centrum naszej uwagi, tak aby można było nieustannie na nie spoglądać i sprawdzać, czy nasze zachowania są z nimi zgodne. Jeśli nie, to musimy zmienić zachowania”.

Drugi sekret: Jednominutowe pochwały
Jak wyjaśnia Spencer Johnson – „Siłą, która kryje się za Jednominutowymi pochwałami jest troska. Gdy troszczymy się o drugiego człowieka, to poświęcamy swój czas, aby zobaczyć, że robi coś dobrze, i chwalimy go za to. Ludzie to widzą i doceniają. Najważniejsza jest tu szczerość. Nie należy chwalić po to, by komuś pochlebić. Wystarczy za to znaleźć chwilę, by skomentować to, co naprawdę zrobili dobrego”.

Trzeci sekret: Jednominutowe przekierowania
Jedną z najważniejszych zmian, jakie autorzy wprowadzili do nowej książki, jest zastąpienie Jednominutowej reprymendy Jednominutowym przekierowaniem. Jak tłumaczy Ken Blanchard – „Różnica między reprymendą a przekierowaniem sprowadza się do tego, czy człowiek się uczy, czy też nie. Reprymenda jest właściwa dla osoby, która zawsze wie wszystko najlepiej. Przekierowanie jest dla człowieka, który chce się uczyć. A dzisiaj, w czasach, w których konieczne jest stałe rozwijanie umiejętności, każdy z nas jest uczniem”.

Książka została wydana przez MT Biznes. Więcej informacji na temat książki: www.blog.weknowhow.pl

Serdecznie zapraszamy do lektury!

Zespół House of Skills