OSOBISTE PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE SSL

Zbuduj pewność siebie, osiągaj znakomite rezultaty i rozwijaj liderów.

 

OPIS SZKOLENIA

Osobiste przywództwo sytuacyjne SSL to szkolenie z przywództwa dla pracowników na wszystkich poziomach organizacji.
Założeniem programu jest zmiana postaw pracowników – od biernej, obserwującej rzeczywistość firmową, do pro aktywnej, gdzie ludzie biorą pełną odpowiedzialność za swoje działania i rozwój zawodowy.
Szkolenie pomaga uczestnikom odkryć jak stworzyć otoczenie, w którym każdy pracownik jest upełnomocniony do rozwiązywania problemów, nie boi się wykazywać inicjatywy, prosi o pomoc, gdy jest to niezbędne.
Proces zawarty w programie szkolenia wyposaża uczestników w strategię pozwalającą czerpać więcej satysfakcji z pracy, poprzez konfrontacje z ich wizją przywództwa, poprzez rozwój pewności siebie, wiedzy i umiejętności.

PROFIL UCZESTNIKA:

Osobiste przywództwo sytuacyjne SSL jest doskonałym rozwinięciem koncepcji Przywództwa Sytuacyjnego SLII® dla pracowników, których przełożeni uczestniczyli w szkoleniu SLII® lub STL®.
Grupą docelową są zatem specjaliści, pracownicy liniowi, menedżerowie wyższego, średniego i niższego szczebla.

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU

Osobiste przywództwo sytuacyjne SSL koncentruje się na budowaniu umiejętności rozmowy wspólnym językiem określającym etapy rozwoju pracownika, jego potrzeby i możliwości. Celem jest wzrost efektywności organizacji poprzez rozwój umiejętności i skuteczności pracowników.
Program nakierowany jest także na rozwój pracowników jako samo-napędzających się jednostek, które umiejętnie zarządzają sobą, swoją karierą i relacjami z przełożonymi, przy wykorzystaniu języka i narzędzi koncepcji SLII®.

KORZYŚCI INDYWIDUALNE

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Lepiej zrozumieć koncepcję partnerskiego przywództwa (zgodnie z modelem SLII®), patrząc z perspektywy założeń procesu Situational Self Leadership®
  • Efektywnie rozmawiać językiem partnerskiego przywództwa: formułować potrzeby względem lidera i dopracowywać się oczekiwanych wyników
  • Identyfikować swoje mocne strony i wykorzystać je dla dobra celów firmy i własnych
  • Diagnozować swój etap rozwoju, w danym zadaniu (w oparciu o obserwowalne wskaźniki głównych kryteriów: kompetencji i zaangażowania)
  • Przyspieszać własny proces uczenia się w toku wykonywanych zadań w oparciu o umiejętność diagnozowania swoich potrzeb i pracę z własnymi przekonaniami ograniczającymi
  • Zwiększać własny poziom zaangażowania, autonomii i niezależności
  • Podnosić efektywność i poziom zadowolenia ze swojej pracy

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zwiększenie efektywności organizacji poprzez większą wydajność indywidualną pracowników, poprzez ich bardziej efektywne relacje z przełożonym i współpracownikami.
  • Przejście od władzy (power) do delegowania uprawnień pracownikom (empowerment).
  • Poprawa komunikacji w firmie na linii menedżerowie – pracownicy, dzięki regularnym, opartym o uzgodnione reguły i wspólny język spotkaniom.
  • Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników, spadek rotacji, poprawa satysfakcji, zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników.
  • Stworzenie silnych więzów i wzmocnienie nici porozumienia pomiędzy przełożonym a podwładnym.

ZAŁOŻENIA SZKOLENIA

  • Licencjonowany warsztat, oparty o sprawdzony, praktyczny model przywództwa Situational Leadership II®, stworzony przez Kena Blancharda, rozwijany na podstawie badań i weryfikowany w praktyce na całym świecie.
  • Koncepcja przywództwa sytuacyjnego zakłada, że nie ma uniwersalnego stylu przywództwa – jednego, najlepszego wzoru zachowań lidera służącego efektywności pracowników. Skuteczne jest dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju pracownika w kontekście danego celu/zadania. Zatem pracownik potrzebuje od lidera różnych stylów przywódczych w zależności od zadania oraz swego etapu rozwoju. SSL® rozwija samoświadomość potrzeb pracownika względem lidera.
  • Najważniejszym czynnikiem wpływającym na efektywność i satysfakcję z pracy jest relacja między pracownikiem, a jego przełożonym – na tej relacji i takim jej kierunku koncentruje się model SSL.
  • Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje zestaw narzędzi pozwalających na wdrożenie i rozwój nabytych umiejętności oraz monitoring osiąganych postępów
  • SSL to 2 dni pracy warsztatowej w grupie do 12 osób.

ZAWARTOŚĆ SZKOLENIA

PIERWSZY DZIEŃ WARSZTATU

  • Cel i przebieg programu, wzajemne zapoznanie trenera i uczestników
  • Przekonania jako baza ustosunkowania wobec podejmowanych działań; oczekiwania wobec pracy
  • Zadanie (sytuacja) i potrzeby pracownika względem lidera, na drodze do osiągania celu; ćwiczenia autodiagnozy etapów rozwoju
  • Model SL II® – perspektywa menedżera
  • Strategia działania w myśl SSL – perspektywa pracownika
  • Od nauki do samodzielnego działania – czego potrzebuję od mojego lidera, instrukcji, czy wsparcia
  • Model przeprowadzania APR (Analizy Potrzeb Rozwojowych) i ustalania wyników, do których dążą pracownik i menedżer
  • Rozmowa „jeden na jeden” z perspektywy potrzeb pracownika kluczowe narzędzie w ramach SSL. Ćwiczenia.

DRUGI DZIEŃ WARSZTATU

  • Przypomnienie dnia pierwszego
  • Źródła władzy/wpływu jakich używamy by osiągać rezultaty – indywidualny model wpływu
  • Umiejętności SSL – ćwiczenia:
  • Ustalanie celów – klucz do zrealizowania I etapu rozwoju
  • Wyrażanie potrzeb i zabieganie o informacje zwrotną – klucz do zrealizowania II etapu rozwoju
  • Sprzedawanie własnych rozwiązań liderom – klucz do zrealizowania III etapu rozwoju
  • Negocjowanie niezależności – klucz do zrealizowania IV etapu rozwoju
  • Osobista wizja – sens angażowania się; do czego dążę w życiu
  • Osobisty plan działań – praktykowanie osobistej wizji na co dzień
  • Podsumowanie, zakończenie

TRENERZY:

Szkolenie realizują doświadczeni trenerzy, którzy:

  • Specjalizują się w obszarze przywództwa i zarządzania
  • Posiadają formalne przygotowanie psychologiczne
  • Posiadają silną osobowość
  • Szkolą według najwyższych standardów House of Skills
  • Posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu programów rozwijających umiejętności kadry menedżerskiej

LICZEBNOŚĆ GRUPY:

8 – 12 osób

CZAS TRWANIA:

2 dni