PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE SLII® EXPERIENCE

Rozwiń kompetencje, zyskaj zaangażowanie i utrzymaj talenty.

Przywództwo sytuacyjne SLII® Experience to kompleksowy proces rozwojowy wspierany przez portal Blanchard Exchange. Każdy uczestnik procesu otrzymuje roczny dostęp do platformy internetowej, która wspiera go w praktycznym wykorzystywaniu umiejętności i narzędzi liderów sytuacyjnych – skrypty i formularze rozmów, filmy instruktażowe, kod do aktywacji aplikacji mobilnej i wiele innych przydatnych zasobów dla siebie i do podzielenia się ze swoimi współpracownikami.

CELE PROCESU ROZWOJOWEGO:

  • Wzrost efektywności działań menedżera, osiągnięty dzięki poznaniu i przećwiczeniu trzech podstawowych kompetencji związanych z Przywództwem sytuacyjnym SLII®:
    • Wyznaczanie motywujących celów SMART;
    • Diagnoza – umiejętność zdefiniowania poziomu kompetencji i zaangażowania pracownika
      w obszarze jego celów, zadań i projektów;
    • Elastyczność – umiejętność dopasowania odpowiedniego stylu przywództwa do potrzeb pracownika;
  • Poprawa komunikacji w firmie na linii menedżerowie – ich zespoły, dzięki regularnym, opartym
    o uzgodnione reguły i wspólny język rozmowom.
  • Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników – dzięki elastycznemu, stale dopasowywanemu
    do potrzeb stylowi przywództwa.
  • Nabycie wiedzy i umiejętności skutecznego wdrożenia Przywództwa sytuacyjnego SLII® w firmie.

PROFIL UCZESTNIKA:

Przywództwo sytuacyjne SLII® Experience jest przeznaczone dla każdego, kto w swojej pracy zarządza lub będzie zarządzał ludźmi – Kadra Kierownicza, Menedżerowie wszystkich szczebli, Project Menedżerowie, kandydaci na stanowiska menedżerskie, „High potentials” oraz wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność przywódczą i menedżerską.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

Dzięki procesowi rozwojowemu SLI® Experience uczestnicy będą:

  • Wiedzieli jak skutecznie stawiać cele, żeby były dla pracowników naprawdę SMART.
  • Potrafili skutecznie zdiagnozować potrzeby pracownika i dzięki temu będą elastycznie dostosowywali swój styl zarządzania do indywidualnych potrzeb podwładnego.
  • Potrafili poprowadzić 6 rodzajów rozmów rozwojowych dopasowanych do etapu rozwoju pracownika, dzięki czemu będą budować lepsze relacje z podwładnymi.
  • Wiedzieli, jak z początkującego pracownika uczynić eksperta, który samodzielnie będzie mógł podołać swoim obowiązkom.
  • Wiedzieli, jak aktywnie odkrywać i rozwijać talenty oraz promowali je w całej organizacji.
  • Znali swój własny profil przywództwa i obszary wymagające rozwoju.

W ramach procesu rozwojowego SLI® Experience uczestnicy będą mieli dostęp do portalu Blanchard Exchange, który dostarcza niezbędnych narzędzi wspierających wykorzystanie wiedzy ze szkolenia.

STOSOWANE METODY:

  • Test LBAII® pozwala zdiagnozować profil przywództwa w dwóch wymiarach: elastyczność i skuteczność. Wyniki testu są analizowane podczas warsztatu, będąc podstawą do działań poprawiających elastyczność i skuteczność.
  • Serial SLII® – Podejście SLII® omawiane jest podczas dwudniowego warsztatu w oparciu o serial filmowy, który zapoznaje uczestników z bohaterami i ich dylematami menedżerskimi. Materiały video uczą, jak wykorzystać koncepcję SLII® w praktyce oraz ilustrują konsekwencje braku lub złego ich wykorzystania. Podczas warsztatu stosujemy również angażujące ćwiczenia w grupach, dyskusje na forum i czas na refleksję.
  • Stały roczny dostęp do Portalu Blanchard Exchange, który dostarcza praktycznych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy i dzielenia się wiedzą ze współpracownikami, a mobilna aplikacja SLII® to praktyczny sposób by mieć dostęp do SLII® zawsze i  wszędzie, kiedy tylko będzie potrzebne.
  • 2-godzinna sesje online (webinar) w mniejszych grupach (6 os.) mające na celu wsparcie uczestników we wdrożeniu umiejętności SLII®. Podczas webinaru omawiane są sukcesy i wyzwania z rzeczywistości uczestników związane z przewodzeniem zgodnie z SLII®.

LICZEBNOŚĆ GRUPY

  • 8-15

CZAS TRWANIA (ILOŚĆ DNI)

  • 2

Model „Situational LeadershipII®” został opracowany przez Kenneth’a Blancharda, niekwestionowany autorytet w dziedzinie zarządzania, m.in. współautora książki „Jednominutowy Menedżer”. SLII® został jak dotychczas sprawdzony przez ponad milion menedżerów na całym świecie.

PROGRAM

PIERWSZY DZIEŃ WARSZTATU

Wprowadzenie

  • Cele i program warsztatu.
  • Mój najgorszy i najlepszy lider
  • Historia SLII® Experience – część pierwsza
  • Przedstawienie kompetencji przywódcy sytuacyjnego

Wyznaczanie celów – pierwsza kompetencja przywódcy sytuacyjnego

  • Stawianie celów zgodnie z modelem SMART
  • Rozmowy uzgadniające
  • Historia SLII® Experience – część druga

Diagnozowanie – druga kompetencja przywódcy sytuacyjnego

  • Definiowanie etapu rozwoju pracownika
    • Poziomu kompetencji
    • Zaangażowania
  • Moja historia sukcesu
  • Cztery etapy rozwoju; czym się charakteryzują, jak je identyfikować
  • Potrzeby pracowników na każdym etapie rozwoju
  • Historia SLII® Experience – część trzecia
  • Ćwiczenie umiejętności diagnozowania etapu rozwoju – gra

Dopasowanie – trzecia umiejętność przywódcy sytuacyjnego

  • Elastyczność przywódcy sytuacyjnego – dopasowanie stylu przywództwa do potrzeb pracownika
  • Narzędzie LBAII®

PODSUMOWANIE DNIA PIERWSZEGO

DRUGI DZIEŃ WARSZTATU

Cztery style przywództwa

  • Prezentacja wszystkich czterech stylów przywództwa
    • Jak działa każdy styl przywództwa, jaka jest jego intencja
  • Zbyt ścisła kontrola / Zbyt duża swoboda
  • Dopasowanie / Niedopasowanie
  • Historia SLX – część czwarta i podsumowanie
  • Ćwiczenie dopasowania – gra

LBAII® – informacje zwrotne

  • Sprawdzenie własnej elastyczności
  • Sprawdzenie własnej skuteczności

Rozmowa Jeden na Jeden

  • Arkusz roboczy

Narzędzia SLII®

  • Możliwość przekazywania modelu SLII® podwładnym
  • 12 wyzwań przywódcy sytuacyjnego
  • Opis zasobów dostępnych na portalu Blanchard Exchange

Szybkie dopasowanie

  • Ćwiczenie umiejętności szybkiego dopasowywania się do potrzeb pracownika – gra

ZAKOŃCZENIE WARSZTATU